- Kazán belsejében leesik a víznyomás
A legjellemzőbb jelenség, hogy a kazán belsejében leesik a víznyomás. Ha azt tapasztaljuk, hogy a nyári üzemmódról való átkapcsolás után nem akar a kazán begyulladni, érdemes mindenekelőtt a nyomást ellenőrizni. Ennek egyszerű módja van, minden mai kazán rendelkezik egy nyomásmérő órával, vagy a készülék kijelzőjén megjeleníthető nyomásértékkel, amelyről könnyen leolvasható, milyen tartományban kell lennie a nyomásnak. (A nyomásmérőkön általában a zöld tartományban kell lennie, ha a készüléken ki is jelzi akkor ~1,5 bar értékre érdemes feltölteni. A szükséges nyomás rendszerfüggő, de a 1,5 bár érték a legtöbb családi házban elegendő).
Ha nem vagyunk biztosak a dolgunkban, vegyük elő a kazán használati útmutatóját, amelyben egyértelműen le van írva, milyen értékhatáron belül kell állnia a mutatónak.
A rendszert feltölteni a kazánon lévő töltőcsapon keresztül vagy a rendszeren kialakított töltőponton keresztül lehet |
- Rendszer levegősödése
Szintén gyakori probléma a rendszer levegősödése. Ettől ugyan működik a fűtés, de nem a megfelelő hatásfokon. Ezt is egyszerű észre venni, ha ugyanis a fűtés elindítása után a radiátor egy része hideg marad, vagy csobogó hangot hallunk, akkor valószínű, hogy levegő került a rendszerbe. Az újabb típusok már automatikusan elvégzik a légtelenítést, de ha ez nincs, akkor sem kell pánikba esni. Kapcsolja ki a fűtést, és a radiátoron lévő légtelenítő szelep segítségével engedje ki a levegőt. Ezután újra bekapcsolhatja a fűtést, de előfordul, hogy háromszor – négyszer is meg kell ismételni a légtelenítést, mire kielégítő lesz az eredmény.
- Készülék melegvizet csinál, de nem fűt
A melegvíz tökéletesen működik, viszont fűtésre nem indul el a készülék. Először is nézzük meg, hogy véletlen nincs-e a kazánon a „nyári üzemmódba” bekapcsolva. Ilyenkor a fűtés üzem tiltva van.
Ha ez rendben van a termosztátot is érdemes megnézni. Könnyen lehet, hogy a beállítási érték túl alacsonyra van csak állítva.
Gyakori probléma, hogy ekkor már állítani sem tudunk semmit, mivel a termosztátban található elem lemerült. Ezen termékek az üzemeléséhez általában 2-4 db AA (ritkább esetben AAA) elemet használnak, élettartama 1-2 év.
Ezért érdemes minden fűtés szezon elött kicserélni, az esetleges kellemetlenségek elkerülése érdekében. (legelterjetteg a Computherm termosztát, ott a villogo bA jelzés a lemerült elemre utal) |
- Kazán nem csinál semmit
Győződjünk meg róla, hogy van-e áram! Nézzük meg, be van-e kapcsolva a készülék, be van-e dugva az elektromos hálózatba.
Ellenőrizzük, hogy a biztosíték rendben van-e! A központi fűtés kazánjának általában külön biztosítéka van, nézzük meg, nem oldott-e le. Ha igen, kapcsoljuk föl.
- Készülék nem gyújt be, vagy üzem közben megállt, villog/hibát jelez
Ha van gáztűzhely a lakásban először érdemes ellenőrizni, hogy van e megfelelő gázellátás. Ha ez megfelelő (vagy nincs mód megnézni), érdemes a kazán kijelzőjére vetni egy pillantást.
A legtöbb termék hiba esetén már ki tud írni hibakódot, vagy előre definiált lámpák égése/villogása jelzi, hogy mi is a hiba. Ezen kódok magyarázata a termékhez kapott dokumentációkban pontosan le van írva. Ezt érdemes megtartani. Könnyen lehet, hogy a fent részletezett megoldások valamelyikével a hiba orvosolható.
Valamennyi készülék rendelkezik „Reset” gombbal. Ha a fentebb részletezett dolgok ellenőrzése/rendbetétele után a hiba továbbra is fennál, próbálja meg ezzel a gombbal újraindítani a kazánt. („Reset” gomb nélkül áramtalanítása a kazánt és kb. 1 perc várakozási idő utáni indítsa újra).
Ha továbbra is hibát jelez, akkor forduljon szerviz szakemberhez.
Amennyiben szolgáltatási területünkön található a készülék, úgy hibajavítás céljából telefonos elérhetőségeink egyikén tud időpontot egyeztetni:
+36/24-385-988
+36/20-95-36-920
+36/20-55-90-053
Amennyiben nem találja amit keres, ezt az egyszerű űrlapot kitöltve kollégánk áll rendelkezésre. A z egyik legfontosabb adat a készülék adattáblája, óriási elöny, ha fotóját is fl tudja tölteni.